Waar kunnen we je mee helpen?

Ben je naar iets specifieks op zoek? Vul hieronder je zoekterm in en we helpen je graag verder.

Veel gezocht: CAO Duurzaamheid IZA

Aanbevolen

Cao VVT 2025-2026

Cao Verpleeg-, Verzorgingshuizen, Thuiszorg en Jeugdgezondheidszorg 2025-2026

4.3.3 Telefonische achterwachtdienst - per 1 juli 2025

  1. Als je bent ingeroosterd voor een telefonische achterwachtdienst moet je uitsluitend telefonisch bereikbaar zijn om korte telefonische adviezen te geven. 
  2. Bepalingen in de Arbeidstijdenwet en het Arbeidstijdenbesluit die betrekking hebben op een bereikbaarheidsdienst zijn van toepassing op de telefonische achterwachtdienst.
  3. Voor de tijd die je bent ingeroosterd voor een telefonische achterwachtdienst ontvang je een compensatie in tijd: 
    • voor elk vol etmaal op maandag tot en met vrijdag drie uur compensatie in tijd.
    • voor elk vol etmaal op zaterdag-, zondag- en feestdagen ontvangt je zes uur compensatie in tijd.
       Als je minder dan 24 uur bent ingeroosterd, ontvang je een compensatie naar evenredigheid van het aantal uren. 
  4. Als je tijdens deze bijzondere dienst telefonische adviezen geeft, ontvang je naast de vergoeding in lid 3 een compensatie in tijd, gelijk aan het aantal uren dat het werk heeft geduurd en, indien dit van toepassing is, de bijbehorende onregelmatigheidstoeslag.
  5. Je kunt met je werkgever afspreken dat de compensatie in tijd wordt vervangen door een bruto financiële vergoeding op basis van het voor jou geldende uurloon en, indien dit van toepassing is, de bijbehorende onregelmatigheidstoeslag. 

Bijlages