Waar kunnen we je mee helpen?

Ben je naar iets specifieks op zoek? Vul hieronder je zoekterm in en we helpen je graag verder.

IT Infrastructuur Bijeenkomst

Intercollegiaal overleg voor CIO’s, ICT- en informatiemanagers

Kopieer de link
Link gekopieerd naar klembord
Dame zit te videobellen achter een groot beeldscherm

Ben jij degene die verantwoordelijk is voor de ICT- en informatiestrategie en aanpak in jouw organisatie? Houd jij je bezig met de grote lijnen van de ICT infrastructuur, applicatiemanagement en informatiehuishouding op managementniveau? En heb jij ook behoefte om te sparren met collega’s, niet alleen over de te gebruiken technologie, maar ook over hoe jij dat aanpakt in je organisatie? Dan is intercollegiaal overleg wellicht iets voor jou: met en van elkaar leren over hoe je toewerkt naar een moderne en innovatieve organisatie, over je eigen rol in de organisatie, en hoe je komt tot goede resultaten.

De ActiZ Academie faciliteert intercollegiaal overleg tussen de strategisch verantwoordelijken voor ICT die binnen hun eigen organisatie onvoldoende sparringpartners hebben. Je gaat met elkaar in gesprek over jouw aanpak, je dilemma’s, en de nieuwe rol van innovatie, ICT- en informatiemanagement in de VVT en hoe je daar richting aan geeft. Doel is een netwerk te faciliteren waarmee je kunt sparren over je eigen leerproces en aanpak.

Hoe doen we dat: 

Jij schrijft je in voor intercollegiaal overleg voor het seizoen 2022/2023. Wij stellen uit alle inschrijvingen groepen samen van minimaal 5 tot maximaal 10 personen. Met de groep personen waarmee je bent ingedeeld, vorm je een jaar lang een vaste groep. Jullie gaan met elkaar het commitment aan om samen te leren van elkaar door intercollegiale uitwisseling.

Wat doet de ActiZ Academie?

  • Samenstellen van de groep waarmee je een jaar optrekt. Daarbij proberen we mensen uit dezelfde regio bij elkaar in te delen. Maar wel met een diversiteit qua ervaring, leeftijd en achtergrond voor zover mogelijk.
  • We faciliteren je groep met:
    • een voorbeeldplanning;
    • input voor jullie sessies als  voorbeeld en inspiratie;
    • vier (online) plenaire sessies gedurende het jaar.
  • We houden contact en vinger aan de pols via mails en enquêtes. Daarnaast kun je contact met ons opnemen als er een probleem is. We proberen het dan samen met je op te lossen, voor zover mogelijk.

Wat doe je zelf?

  • Je maakt met je eigen groep de definitieve planning en afspraken. Je bent als groep zelf verantwoordelijk dat je bij elkaar komt.
  • Je bepaalt dus zelf hoe vaak, waar/hoe, en hoe lang je als groep bij elkaar komt.
  • Je bepaalt als groep zelf je eigen regels, het onderwerp en de aanpak van je bijeenkomst. Je kunt daarbij uiteraard gebruik maken van de input die je krijgt vanuit de Academie, maar dit is zeker niet verplicht.

Wat verwachten we van jou?

Als je deelneemt, verwachten we een jaar lang commitment: je bent aanwezig op de afgesproken bijeenkomsten en maakt het jaar af met jouw groep. Daarnaast verwachten we dat je zelfredzaam bent als groep: je neemt zelf initiatief en zorgt voor een goed proces tijdens bijeenkomsten.

Voor wie?

Dit programma is bedoeld voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de ICT- en informatiestrategie en aanpak in de organisatie. Jij bent degene die functioneert op het managementniveau voor de grote lijnen van de ICT infrastructuur, applicatiemanagement en informatiehuishouding. Rollen/functies als helpdeskmedewerker, projectleider, applicatiebeheerder, functioneel beheerder, digi-coach, en key-user behoren niet tot de doelgroep omdat deze (over het algemeen genomen) niet op strategisch niveau verantwoordelijke zijn.

Je kunt alleen deelnemen als je organisatie lid is van ActiZ.

Wanneer en waar?

  • Je kunt je inschrijven tot en met 4 juli 2022.
  • Begin augustus ontvang je van ons de groepsindeling.
  • De online plenaire startbijeenkomst is 29 september 9.30 – 11.00 uur.
  • De verdere inhoudelijke plenaire bijeenkomsten zijn op:
  • Dinsdag 17 januari 9.30 -11.00 uur (Online)
  • Donderdag 13 april 9.30 -11.00 uur (Online)
  • Donderdag 22 juni 9.00 – 12.00 uur + lunch (LET OP: Bij ActiZ te Utrecht) 
  • We gaan in de voorbeeldplanning uit van een groepsbijeenkomst per zes weken.

Kosten?

Er zijn geen kosten verbonden aan de deelname. Wel is vereist dat je organisatie lid is van ActiZ en je tot de doelgroep hoort.