Waar kunnen we je mee helpen?

Ben je naar iets specifieks op zoek? Vul hieronder je zoekterm in en we helpen je graag verder.

‘Ik ben graag iemand die meerdere ballen in de lucht houdt en dat kan hier’

Veronique Tubee, senior beleidsadviseur

Veronique Tubee

Veronique Tubee (55) werkt als senior beleidsadviseur bij team Wonen & Zorg. Daarnaast is ze voorzitter van de ActiZ Ondernemingsraad (OR) en begeleidt ze een werkstudent en junior beleidsadviseur. Verder is ze moeder van drie kinderen. Veronique heeft een tijd lang twee verschillende banen gehad. Ze houdt er namelijk van om met veel verschillende dingen bezig te zijn. Zo is ze verantwoordelijk voor meerdere dossiers bij ActiZ. Ze vertelt graag meer over haar werk.

Wat houdt jouw functie precies in?

'Als beleidsadviseur houd je je bezig met allerlei ontwikkelingen op bepaalde dossiers. Persoonlijk werk ik veel aan zorginhoudelijke vraagstukken en wat minder met wetgeving en financiering. Mijn dossiers variëren van infectiepreventie (voorheen ‘n heel klein dossier en door COVID heel groot), personeelssamenstelling, werk&mantelzorg tot medicatieveiligheid. Maar mijn hart ligt vooral bij onderwerpen rondom Kwaliteit van Leven, zoals diversiteit of de veilige zorgrelatie.

Natuurlijk heb je binnen je functie ook veel contact met ActiZ-leden. Je bekijkt wat passend is voor hen. Zo zoek je uit waar men tegenaan loopt in het veld en wat anders zou kunnen of moeten. Een voorbeeld: soms wordt er iets op hoger niveau (Ministerie) bedacht waar heel veel administratieve lasten aan hangen. Dan maken we de koppeling met de praktijk en agenderen we bij de nodige partijen waar het niet goed gaat. Zo probeer je deze thema’s en issues onder het voetlicht te brengen bij diverse stakeholders. Ik heb in mijn werk dus veel contact met stakeholders zoals Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de Inspectie, Verenso en V&VN.

Ik begeleid ook het platform kleine zorgorganisaties, dit zijn veelal stand verpleeghuizen met 1 locatie. Doel van het platform is kennis uitwisselen met elkaar en intervisie. We komen 4 a 5 keer per jaar samen en bespreken dan de thema’s met elkaar die specifiek spelen bij zorgorganisaties van kleinere omvang.'

Hoe omschrijf jij de werksfeer bij ActiZ?

'Professioneel. Er werken hier veel mensen met kennis en kunde op verschillende gebieden. Collega’s zijn heel behulpzaam. Als ik een vraag heb, denken ze direct met je mee. Ook merk ik dat collega’s echt interesse hebben in elkaar en dat we ruimte maken voor gezelligheid. Zo hebben we een spelletjesgroep met acht collega’s met wie we regelmatig bij elkaar over de vloer komen.'

'Ook in tijden van corona is naar boven gekomen dat er ook dan nog veel kan. Zo hebben we een keer per maand een domibo wat we online met elkaar doen. Elke keer is er weer een andere invulling bedacht, zoals een pubquiz of een escaperoom. Je krijgt regelmatig thuis wat lekkers om online met collega’s het spel aan te gaan!'

Waarom heeft jouw werk bij ActiZ een maatschappelijke relevantie?

'Ik denk dat wij in ons werk de bestuurders bij de zorgorganisaties kunnen ontzorgen door voor hen enkele randvoorwaarden te regelen voor het leveren van goede zorg. Op die manier kunnen de zorgorganisaties zich focussen op waartoe ze op aarde zijn: goede zorg leveren met kwaliteit van leven als prioriteit. Dat wij als ActiZ-bureau die organisaties kunnen ondersteunen vind ik heel mooi werk.'

Wat blijft jou zo boeien aan de jaren werken voor ActiZ?

'De afwisseling in mijn werk. Er is ruimte om jezelf te ontwikkelen en je talent in te zetten. Daarnaast ben ik iemand die graag heel veel ballen tegelijk in de lucht houdt. Dat kan hier. Verder zit ik in een heel divers team van allerlei leeftijdsgroepen. Dit vind ik superleuk en brengt een mooie dynamiek met zich mee. Ik heb dan ook nog de mazzel dat ik een werkstudent en een junior mag begeleiden.'

'We hebben ook hele goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Ik vind de flexibiliteit qua werk en werktijden heel prettig. Als het druk is, werk je meer. En als het minder druk is, kan ik vrij nemen. Dat hoef ik dan niet drie maanden van tevoren in te dienen. Daarmee heb ik een fijne werk/privébalans. Tot slot, kan je veel op pad naar bijvoorbeeld stakeholders of op werkbezoek bij onze leden. Hierdoor zit je niet de hele dag achter je bureau. En dat is zeker fijn.'

Meer lezen?