Hands-on coördinator ICT
32-36 uur
Voor optimale ICT-voorziening voor collega’s en vereniging
Bij ActiZ ben je werkzaam in een dynamische omgeving waar we enthousiast, betrokken en deskundig werken aan thema’s die het hart van de maatschappij raken, namelijk goede zorg voor ouderen én goede thuis- en jeugdgezondheidszorg. Nu en in de toekomst. ActiZ is de branchevereniging van en voor ruim 350 leden, zorgorganisaties in verpleeghuiszorg, zorg thuis en jeugd, die met bijna 500.000 medewerkers dag in, dag uit zorgen voor meer dan twee miljoen mensen. Onze leden vormen een onmisbare schakel in de maatschappij en we vinden elkaar op gemeenschappelijke thema’s als arbeidsmarkt, kwaliteit, financiering, wetgeving, technologie en samenwerking. De collega’s op het bureau van ActiZ behartigen de belangen van en ondersteunen deze zorgorganisaties op genoemde thema’s. Als Teamlead ICT heb je een initiërende, adviserende en uitvoerende rol bij de gehele bedrijfsautomatisering van het ActiZ-bureau (85 medewerkers).
Wie ben je en wat ga je doen?
Als coördinator ICT heb je een cruciale rol in het vertalen van wensen en eisen van de diverse functionele gebieden en de ontwikkelingen uit het vakgebied naar wat dat betekent voor ons ICT landschap. En je regelt dat het ook zo werkt voor de collega’s in de beleids- en lobbypraktijk.
Je bent verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van actuele ICT-systemen en infrastructuur, zorgt voor de contacten en contracten met onze externe partners om zo de regie te behouden en je weet als geen ander het overzicht te bewaren over de projecten en verbeterinitiatieven. Hands-on, samen met key-users, een collega die vooral gericht is op een kloppend en actueel archief en onze partners zorg je voor een goed werkende samenhangende ICT architectuur, het netwerk, de hardware, applicaties, AI en beveiliging. Je rapporteert aan de (adjunct-)directeur. Ook treed je op als projectleider en soms als gedelegeerd opdrachtgever. Last but not least ben je degene die de ICT-begroting opstelt en het budget bewaakt.
Wij vragen
- MBO+/HBO werk- en denkniveau en zo’n 3 à 5 jaar relevante werkervaring
- Kennis van de toepassingsmogelijkheden van de op de markt beschikbare hard- en software;
- Ervaring met actuele soft- en hardware, AI en cybersecurity is een must
- Verder heb je ervaring met proces- en projectmatig werken. Zo ook is het samenwerken met leveranciers (IT diensten en standaard software) en het voeren van regie op contracten en (project)afspraken je niet vreemd
- Je bent gericht op je interne klanten, externe partners en op resultaten
Daarnaast ben je uiteraard collegiaal, reflectief, betrouwbaar. Als persoon en als het gaat om ICT.
Wij bieden
Een afwisselende functie in een dynamische, maatschappelijk relevante omgeving waarin je zowel strategische/beleidsmatige als operationele werkzaamheden verricht. Als je van een sturende, coördinerende rol houdt en graag verantwoordelijkheid draagt, is deze functie voor jou dé uitdaging.
Verder bieden we je een goed salaris (van € 3.491,- tot € 5.049,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week)en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder thuis-/flexwerken, 13e maand, goede opleidingsmogelijkheden, keuze in arbeidsvoorwaarden, fijne werkplek op locatie vlakbij het centrum Utrecht en gratis parkeergelegenheid. Uiteraard krijg je een laptop en mobiele telefoon tot je beschikking.
Belangstelling?
Wil je meer weten voor je solliciteert? Neem dan contact op met Wouter van Soest,
06 51 57 40 23.
Wij kijken uit naar je motivatiebrief en CV, graag uiterlijk 18 januari 2026 sturen naar solliciteren1@actiz.nl t.a.v. Sandrien keukens, team HRM.
Kernwoorden
hands-on, samenwerken, ICT, kantoorautomatisering, archief- en documentbeheer, CRM, resultaat
ActiZ, branchevereniging van zorgorganisaties
Postbus 8258
3503 RG Utrecht
www.actiz.nl