Waar kunnen we je mee helpen?

Ben je naar iets specifieks op zoek? Vul hieronder je zoekterm in en we helpen je graag verder.

Veel gezocht: CAO Duurzaamheid IZA

Aanbevolen

Manager beleidsteam ‘Digitaal Denken en Doen’ in de zorg

Visionair, inspirator, verbinder

Wij zoeken een collega die op inspirerende en verbindende wijze leiding geeft aan het team Digitaal Denken en Doen (DDD): een team van 11 medewerkers (adviseurs, BI en support) die zich bezighouden met de digitalisering van de zorg voor ouderen en chronisch zieken. Als manager bij ActiZ werk je - samen met de teamleden, de bestuurders/directeuren in de bestuurlijke commissie DDD, het MT en de andere collega’s binnen en buiten ActiZ - aan beter gebruik van ICT, zorgtechnologie en data in de praktijk van de zorg bij onze leden. Jij en je teamleden adviseren de Themacommissie Digitaal Denken en Doen. ActiZ heeft een expliciete visie waarin een digitale transformatie in de zorg voor ouderen wordt beoogd. Daarbij gaat het om anders werken en anders organiseren, en niet sec over de implementatie van technologie. Het gaat om hoe je een organisatie wordt waarbij de klant centraal staat en digitaal de norm is.

Zelf tenzij, thuis tenzij en digitaal tenzij

ActiZ is de branchevereniging van circa 400 zorgorganisaties, die met bijna 500 duizend medewerkers ruim 2 miljoen kwetsbare ouderen en chronisch zieken verzorgen en verplegen. Hiermee vertegenwoordigt ActiZ ruim 90% van de zorg die de mensen in de praktijk 24/7 bieden aan thuis, in het verpleeghuis en in verblijfsvoorzieningen tussen ziekenhuis en thuis. 

Volgens ActiZ verdient de fundamentele verandering van de zorg voor ouderen een brede, maatschappelijke aanpak. De toekomst van ouder worden is volgens ActiZ, net als het klimaat, een maatschappelijk vraagstuk dat voor iedere Nederlander, jong en oud, van levensbelang is. Digitaal denken en doen speelt hier een cruciale rol in.

Wat ga je doen?

Als manager bij ActiZ werk je zelf mee en coördineer je de werkzaamheden van het team. Je bent gesprekspartner op inhoud van alle dossiers en monitort de voorgang hiervan. Je kunt complexe thema’s goed managen en bent (eind)verantwoordelijk. Je integreert digitaal denken en doen in de andere aandachtsgebieden die ActiZ kent: Revalidatie & Herstel, Zorg Thuis, Wonen & Zorg, Arbeid en Communicatie. Met directie en collega-leidinggevenden bewaak je de raakvlakken en draag je zo bij aan consistentie in aanpak, beleid en juiste prioritering.

Voor het team Digitaal Denken en Doen zijn een goede basisinfrastructuur, aandacht voor informatieveiligheid en het organiseren van goede en veilige gegevensuitwisseling belangrijke thema’s. Daarnaast wordt gewerkt aan het opschalen van zorgtechnologie en het innovatief gebruik van data. Kennis wordt gedeeld via de ActiZ Academie.

Je behartigt de belangen van de leden van ActiZ aan diverse tafels en overlegt met overheden, diverse belangenorganisaties en commerciële partijen. Meestal doe je dat samen met teamleden, commissieleden of directie maar altijd vanuit de visie dat cliënt en medewerker zoveel mogelijk zelfredzaam en in de regie blijven.

Je bent bedreven in situationeel leidinggeven en hebt oog voor de balans tussen vrijheid, coaching en ontwikkeling. Maar bovenal ben je een teamspeler die met plezier leiding geeft op de achtergrond maar als het nodig is naar voren stapt en doorpakt. Je stroopt graag je mouwen op en je zoekt altijd de samenwerking.

Wij zoeken iemand met

  • Universitair werk- en denkniveau (bijvoorbeeld bedrijfskunde, bestuurskunde of bestuurlijke informatiekunde, politicologie).
  • Ervaring met leidinggeven, coachende kwaliteiten en sociaal empathisch vermogen.
  • Luistervermogen en overtuigingskracht, bestuurlijk sensitief op alle niveaus van vertegenwoordiging.
  • Persoonlijkheid om samen met anderen onze visie Digitaal Denken en Doen overtuigend voor het voetlicht te brengen en hiermee onze leden, stakeholders en collega’s te inspireren.
  • (voldoende) kennis als stevige gesprekspartner de belangen van de digitale transformatie een prioriteit op zowel de interne als externe agenda’s kan maken en de daarbij behorende belangen van themacie/themateam DDD kan behartigen.
  • Gespreks/sparringpartner op hoofdlijnen van inhoud met name beleidstechnisch/lobby technisch, ondersteunend aan de beleidslobby.
  • Kennis rond actuele zorg- en digitaliseringsontwikkelingen en gevoel bij en voor de VVT.
  • Relevant netwerk bij onze stakeholders en gevoel bij het externe krachtenveld.

Wij bieden

Wij bieden meer dan alleen een mooie uitdaging. In deze functie sta jij aan het roer om de digitalisering van de sector echt een boost te geven. Het salaris bedraagt max. € 7.694,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. ActiZ kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder eindejaarsuitkering, hybride werken, telefoon en laptop, opleidingsmogelijkheden, keuze in arbeidsvoorwaarden zoals kopen/verkopen verlofuren, aanschaf fiets en bedrijfsfitness, etc.

Reactie

In je motivatiebrief/mail lezen wij graag waarom jij dé kandidaat bent die wij zoeken voor deze functie. Stuur deze samen met je CV voor 11 oktober a.s. aan solliciteren2@actiz.nl t.a.v. Helène Oosenbrug, personeelsmanager. Wil je eerst meer informatie, bel dan met Wouter van Soest, directeur ActiZ, 06 51574023.

ActiZ, organisatie van zorgondernemers
Postbus 8258
3503 RG Utrecht

Werken bij ActiZ, www.actiz.nl/over-actiz/werken-bij

 

  • Wouter van Soest, directeur ActiZ, telefoonnummer 06-51574023
  • Charlotte Vromans, adjunct directeur ActiZ telefoonnummer 06-51333091