Beleidsadviseur / belangenbehartiging
32 - 36 uur per week
Vraagstukken rondom zorgvraagontwikkeling, wonen en financiering in de wet Langdurige Zorg
Wat doet ActiZ?
ActiZ is de branchevereniging van circa 350 zorgorganisaties, die met bijna 500 duizend medewerkers twee miljoen kwetsbare ouderen en chronisch zieken verplegen, verzorgen en begeleiden, Thuis, in het verpleeghuis en in verblijfsvoorzieningen tussen ziekenhuis en thuis in. Daarnaast kent ActiZ een afdeling jeugd en gezin. Bij ActiZ werk je samen met zo’n 80 collega’s aan een gemeenschappelijk doel: goede zorg voor nu en later.
Loop jij warm voor het beïnvloeden van politiek en beleid? Voel jij je thuis in politiek bestuurlijke verhoudingen en wil je samen met ons en de leden van ActiZ echt werk maken van de toekomst van de ouderenzorg in Nederland? Dan ben jij wellicht onze nieuwe ActiZ-collega in het team Wonen en Zorg.
Maak impact op de toekomst van langdurige zorg
Als belangenbehartiger speel jij een sleutelrol in het creëren van randvoorwaarden waarmee zorgorganisaties goede zorg kunnen blijven leveren, voorbereid zijn op ontwikkelingen in de zorgvraag, wonen én financieel gezond blijven. Jij zet jouw lobbykracht in om samen met stakeholders tot landelijke afspraken te komen over financiering, wonen en de ontwikkeling van de zorgvraag.
In deze rol heb je intensief contact met bestuurders uit de Kerngroep Wonen en Zorg en met de leden van ActiZ. Je stemt regelmatig met hen af, haalt signalen op en vertaalt deze naar een heldere strategie. Je adviseert bestuurders en het managementteam, ook als inhoudelijke sparringpartner over langdurige zorg.
Je coördineert en voert regie op dossiers rondom de zorgvraagontwikkeling, wonen en/of financiering van de langdurige zorg. Namens ActiZ neem je deel aan overleggen, bepaal je de lobbystrategie en werk je deze samen met leden uit. Daarnaast zorg je ervoor dat zorgorganisaties goed geïnformeerd zijn over relevante ontwikkelingen die hen raken, nu en in de toekomst.
Je bent continu in verbinding met belangrijke externe partners én met collega’s binnen en buiten het team Wonen en Zorg. Samenwerken zit in je DNA: je ondersteunt collega’s, stemt actief af en weet verschillende dossiers en thema’s met elkaar te verbinden. Want alleen samen kunnen we werken aan krachtige belangenbehartiging en optimale ondersteuning bieden aan onze leden.
Wat breng je mee?
Je bent een doeltreffende aanpakker, analytisch, hebt oog voor detail en vindt het leuk om te netwerken. Je beschikt over WO werk- en denkniveau (bijv. bestuurskunde, economie, informatiemanagement of gezondheid, beleid en management). Je hebt een aantal jaren relevante ervaring bij voorkeur in een landelijk werkende organisatie of met een complex bestuurlijk krachtenveld. Kennis van of ervaring met het zorgstelsel en de financiering van zorg is een pré. Onderzoeksrapporten, beleidsdocumenten, cijfers en berekeningen zie je als een uitdaging. Je hebt een stevige persoonlijkheid, werkt van nature samen en bent praktisch en oplossingsgericht.
Wat bieden we jou?
Een boeiende functie in een gedreven team. Je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Je vakgenoten zijn er om je bij te staan in je werk. Je ontvangt een goed salaris (afhankelijk van je ervaring tussen € 4.450,- tot € 6.676,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week), vakantiegeld, 13e maand en uitstekende secundaire voorwaarden. Thuiswerken en flexibele uren? Zeker. Ontwikkelkansen? Uiteraard.
Klaar voor de volgende stap?
Wil je meer weten voor je solliciteert? Neem dan contact op met Suzanne Veen, 06-15407223.
Wij kijken uit naar je motivatiebrief en CV, graag uiterlijk 7 januari 2026 sturen naar solliciteren3@actiz.nl t.a.v. Sandrien Keukens, team HRM.
ActiZ, branchevereniging van zorgorganisaties
Postbus 8258
3503 RG Utrecht
www.actiz.nl
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.