wet- en regelgeving

Wkkgz

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is ingegaan op 1 januari 2016. De Wkkgz regelt wat er moet gebeuren als cliënten een klacht hebben over de zorg. De wetgever wil voorkomen dat een klacht niet, te laat of te onpersoonlijk wordt opgepakt door zorgorganisaties. ActiZ geeft u als zorgverlener informatie en richting om, ook vanuit de Wkkgz, tot de best mogelijke kwaliteit van zorg te komen.

Er zijn geen onderwerpen gevonden.

Documenten

6 mrt 2019|Pers, VVT Nieuws

Integer bestuur hoog in vaandel bij Brancheorganisaties Zorg (BoZ)

Naleving van de Governance code en de Wkkgz is daarom voorwaarde voor het lidmaatschap van de aangesloten brancheverenigingen....

19 dec 2016|VVT Nieuws, Wet en regelgeving

Nieuwe Geschillencommissie voor de VVT

Met ingang van 1 januari 2017 gaat de nieuwe Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (VVG) van start....

meer informatie

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

documenten

Modelklachtenregeling Wkkgz - ActiZ / LOC (PDF)

Modelklachtenregeling Wkkgz - ActiZ / LOC (Word)

contactpersoon

1-DSC_0056-001