Waar kunnen we je mee helpen?

Ben je naar iets specifieks op zoek? Vul hieronder je zoekterm in en we helpen je graag verder.

Beleidsadviseur/Belangenbehartiger, 32 – 36 uur

Visie- en beleidsontwikkeling, collectieve belangenbehartiging en lobby voor kwaliteit van zorg thuis

Als de kwaliteit van de Zorg Thuis je nauw aan het hart ligt, ben jij mogelijk onze nieuwe collega. Als beleidsadviseur én belangenbehartiger bij branchevereniging ActiZ zet jij je in voor de collectieve belangen van de leden. Bij ActiZ zijn circa 400 zorgorganisaties aangesloten, die met ruim 400 duizend medewerkers twee miljoen kwetsbare ouderen en chronisch zieken verplegen en verzorgen. Hiermee vertegenwoordigt ActiZ ruim 90 procent van de zorgorganisaties die 24/7 bijdragen aan de zorg thuis, in het verpleeghuis en in verblijfsvoorzieningen tussen ziekenhuis en thuis in. De zorg voor ouderen gaat de komende jaren fundamenteel veranderen. Het aantal 65-plussers stijgt de komende twintig jaar met meer dan de helft  tot bijna vijf miljoen. Het aantal 90-plussers stijgt zelfs met 200 procent. Dit heeft grote gevolgen voor hoe we de zorg voor ouderen hebben georganiseerd.

Volgens ActiZ verdient de zorg een fundamentele en noodzakelijke verandering, met een brede maatschappelijke aanpak. De toekomst van ouder worden, is volgens ActiZ een maatschappelijk vraagstuk dat voor iedere Nederlander, jong én oud, van belang is. ActiZ werkt in deze uitdagende tijd aan het mogelijk maken van die goede zorg, nu en in de toekomst. Goede zorg die toegankelijk en betaalbaar blijft voor iedereen. 

Functie

De functie van beleidsadviseur bij ActiZ is veelzijdig. Je bent afwisselend belangenbehartiger, onderhandelaar, beleidsmaker, vraagbaak, lobbyist, adviseur en netwerker. We zoeken een collega die op verschillende thema’s inzetbaar is. De focus ligt op de kwaliteit van de zorg thuis en je kunt je visie hierop voor het voetlicht kan brengen. Je weet daarbij de verbinding te leggen naar de contractering en bekostiging van de zorg. Het kwaliteitskader wijkverpleging, de professionalisering en positionering van de wijkverpleging zijn thema’s waar je mee aan de slag gaat. En dit alles in het licht van de uitdagingen voor de gehele sector. Zoals de arbeidsmarktproblematiek en de groeiende vraag naar zorg thuis.

Verder volg je de politieke en maatschappelijke ontwikkelingen op de voet, je schat de consequenties hiervan in en beïnvloedt waar nodig en mogelijk in het belang van de leden. Je hebt hiervoor geregeld overleg met de verschillende stakeholders. Bij ActiZ is teamwork essentieel. Vanuit het kernteam Zorg Thuis werk je ook nauw samen en stem je af met collega’s van de andere kernteams, die op voor jou relevante thema’s actief zijn.

Wij zoeken

Kortom, wij zoeken een gedreven collega met hart voor en verstand van zorg thuis. Wij vragen een academisch werk- en denkniveau, een scherp analytisch vermogen en kennis van het werkveld. Je hebt ervaring met strategievorming en met het werken in een bestuurlijk krachtenveld, bij voorkeur op het gebied van kwaliteit. Verder passen de volgende rollen je goed: onderhandelaar, teamwerker en ondernemend organisatietalent die de verbinding met de leden weet te maken.

Met je vasthoudendheid en netwerkvaardigheden weet je resultaten te bereiken, ook wanneer je daarin tegenslag ondervindt. Communicatief ben je sterk, met een enthousiaste persoonlijkheid.

Wij bieden

Een functie waarin je in belangrijke mate bijdraagt aan de juiste randvoorwaarden voor goede kwaliteit van zorg in Nederland. Een interessante functie (32-36 uur) in een veranderende omgeving. Het salaris bedraagt maximaal € 5.538,-- op basis van 36 uur per week. ActiZ kent goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden, waaronder een loopbaan- en opleidingsbeleid, thuis-/flexwerken, 13e maand en keuze in arbeidsvoorwaarden, waaronder bedrijfsfitness.

Meer weten over ActiZ als werkgever? Bekijk dan werken bij ActiZ

Belangstelling?

In je brief/mail lezen wij graag je motivatie voor deze functie. Stuur deze samen met je CV uiterlijk 16 januari 2022 aan solliciteren1@actiz.nl t.a.v. Helène Oosenbrug, team HR.

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met Rob Gruntjes, manager Zorg Thuis, telefoonnummer 06 14776283

Het ActiZ bureau bestaat uit de kernteams Zorg Thuis (ZT), Wonen & Zorg (W&Z) en Revalidatie & Herstel (R&H) en Jeugd en een tweetal overkoepelende themateams: Arbeid (Cao/arbeidsmarkt) en Digitaal Denken en Doen. Per team vindt in samenwerking met een groep van ongeveer 10 bestuurders/directeuren van zorgorganisaties de beleidsvorming plaats. 

Het team Zorg Thuis zet zich met 7 collega’s in voor de belangen van de leden door beleidsbeïnvloeding op aandachtsgebieden als bekostiging, wet- en regelgeving, contractering en last but not least de kwaliteit van de thuiszorg.

Adres ActiZ:

  • Oudlaan 4,
  • 3515 GA Utrecht

Postadres ActiZ:

  • Postbus 8258
  • 3503 RG Utrecht

Acquisitie in verband met deze vacature wordt niet op prijs gesteld.