Waar kunnen we je mee helpen?

Ben je naar iets specifieks op zoek? Vul hieronder je zoekterm in en we helpen je graag verder.

Belangenbehartiger/adviseur voor 32 - 36 uur

Heb jij affiniteit met vraagstukken op het gebied van ouderenzorg vanuit het sociaal domein en de zorgverzekeringswet? Lees verder als jij invloed wilt uitoefenen op goede en betaalbare zorg thuis nu en in de toekomst.

We zoeken een collega die voor onze leden de belangen behartigt waardoor zij goed gefinancierde zorg voor ouderen kunnen bieden. ActiZ is de branchevereniging van circa 400 zorgorganisaties, die met bijna 500 duizend medewerkers ruim 2 miljoen kwetsbare ouderen en chronisch zieken verzorgen en verplegen. ActiZ werkt in deze uitdagende tijd aan het mogelijk maken van goede zorg, nu en in de toekomst. Zorg die betaalbaar en toegankelijk is en blijft voor iedereen. Daarmee vormen onze leden een onmisbare schakel in de Nederlandse maatschappij. De sector die wij vertegenwoordigen is volop in beweging en dat vraagt dat we ons steeds aansluiten bij de vraag van cliënten. Om dit zo goed mogelijk te ondersteunen zijn we op zoek naar een nieuwe collega. Bij ActiZ werk je samen met zo’n 80 collega’s aan een gemeenschappelijk doel: goede zorg voor nu en later.

Werken aan randvoorwaarden voor goede ouderenzorg vanuit het sociaal domein en de Zorgverzekeringswet.  

Dit wordt het werkveld, waarvoor jij je gaat inzetten. Als samenleving willen we voor kwetsbare mensen betaalbare, goede en toegankelijke zorg en ondersteuning, op het juiste moment en op de juiste plaats. Zorg die wordt geboden door professionals die met plezier aan het werk zijn en voldoende aandacht hebben voor cliënten. De uitdagingen die de toenemende vergrijzing en het tekort aan zorgpersoneel met zich meebrengen, maken dat wij nu moeten handelen om ook in de toekomst kwalitatief goede zorg te kunnen leveren. Preventie en positieve gezondheid worden in deze context steeds belangrijkere thema’s. Het is aan ActiZ om zich hard te maken dat deze zorg op een goede manier bekostigd en gecontracteerd wordt met voldoende ruimte om te innoveren.

Wat ga je doen?

Jouw inzet is erop gericht om de collectieve belangen van onze leden te behartigen. Je bouwt en onderhoudt relaties met en voert de lobby bij relevante stakeholders zoals ZN, zorgverzekeraars, de NZa, VWS, de VNG en andere gemeentelijke overlegtafels. Je werkt nauw samen met de Kerngroep, die bestaat uit 12 bestuurders van zorgorganisaties. Met hen en andere leden ga je in gesprek om lobbydoelstellingen te formuleren.  

Je doel is om de beste randvoorwaarden voor onze leden te bewerkstelligen. Je legt verbanden tussen de regelgeving van het sociaal domein, de wijkverpleging, en kortdurende VVT zorg -zoals het eerstelijnsverblijf, GRZ en de GZSP- en de vertaling naar het inkoopbeleid van zorgverzekeraars en gemeenten. Je vindt het leuk om je hierin te verdiepen. En minstens zo belangrijk, je weet die kennis in te zetten om je gesprekspartners met jouw visie te inspireren en hen te winnen voor jouw standpunten. Je hebt bij voorkeur een netwerk of bouwt dit op met de verschillende stakeholders in de zorg.

Wat zoeken wij?

Je hebt een WO-werk- en denkniveau, bent een echte netwerker, die plezier heeft in beïnvloeding ten gunste van onze leden, zodat zij goede en goed gefinancierde zorg kunnen bieden. Je onderhoudt proactief contact met samenwerkingspartners en leden. Je bent flexibel en hebt dus geen 9 tot 5 mentaliteit. Je steekt graag de handen uit de mouwen. Je bent bekend met de actuele ontwikkelingen op het sociaal domein en de zorgverzekeringswet. Kennis van of ervaring met contractering is een pré. Je hebt een stevige persoonlijkheid en werkt graag samen, je bent daarnaast praktisch en oplossingsgericht. Als je wilt werken aan een van de grootste maatschappelijke opgave van dit moment, dan komen wij graag met jou in contact.

Wat bieden wij?

Een boeiende functie in een gedreven team. Wij bieden -afhankelijk van je ervaring- een salaris van maximaal € 5.649,-- bruto per maand op basis van 36 uur per week.

Je krijgt de mogelijkheid om je te ontwikkelen door trainingen en opleidingen. Daarnaast kent ActiZ goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder hybride werken met goede faciliteiten voor thuis- en flexibel werken, laptop, mobiele telefoon, 13e maand, keuze in arbeidsvoorwaarden, waaronder verlof kopen/verkopen, fiets en fitness. De locatie is vlakbij het centrum Utrecht met goede parkeergelegenheid.

Meer weten over ActiZ als werkgever? Bekijk dan werken bij ActiZ.

Word jij onze nieuwe collega?

Wil je meer weten voor je solliciteert? Neem dan contact op met Rob Gruntjes, teammanager, 06 14776283.

Belangstelling? Wij kijken uit naar je motivatiebrief/-mail en CV, graag uiterlijk 10 augustus 2022 sturen naar solliciteren1@actiz.nl t.a.v. Helène Oosenbrug, team HR.

 

  • ActiZ,
  • Postbus 8528
  • 3503 RG Utrecht